Jak nastavit konverze v Google Ads pomocí Google Tag Manager
Co je sledování konverzí?
Hodnotné akce pro vaši firmu se nazývají konverze.
Konverzí může být například:

  • přihlášení k odběru newsletteru
  • stáhnutí aplikace
  • opuštěný košík
  • nákup produktu
  • atd.

Sledování konverzí vám pomáhá měřit definované konverze a přiřazovat je k určitým zdrojům. Tímto způsobem můžete zjistit, zda konverze vyplynula z digitální reklamní kampaně, příspěvku na sociálních médiích nebo přímé návštěvy vašich webových stránek.
Google Tag Manager - co to je?
Pro nastavení sledovacích nástrojů nebo zachycení konverzí je často nutné integrovat tzv. kódové úryvky. Upravování zdrojového kódu pro tento účel je časově náročné a náchylné k chybám. Proto existuje Google Tag Manager.

S Google Tag Managerem můžete integrovat kódové úryvky od třetích stran bez nutnosti úpravy zdrojového kódu. Kód Google Tag Manageru musíte integrovat pouze jednou. Vše ostatní lze řídit ve vašem účtu Google Tag Manager.
Nastavení účtu a kontejneru
Na webové stránce Google Tag Manager můžete začít vytvářet účet.

Kromě jména a země zde vytvoříte první tzv. kontejner. Na každou webovou stránku nebo mobilní aplikaci můžete vytvořit jeden kontejner.

Pro každý kontejner je vytvořen kódový úryvek. Tento zmíněný kódový úryvek, který musíte nainstalovat jednou. Poté můžete všechny ostatní úryvky spravovat jako tzv. značky přímo v Google Tag Manageru.

Značky (Tags)

Značka je kódový úryvek třetí strany, který chcete aplikovat na určité akce na vašich webových stránkách nebo mobilní aplikaci.

Při vytváření značky v Google Tag Manageru musíte vybrat typ značky. Máte k dispozici širokou škálu předdefinovaných typů značek, které můžete použít přímo s odpovídající konfigurací. Pro jednotlivé značky můžete vybrat typ „Vlastní HTML“ nebo „Vlastní obrázek“.
Pravidla (Triggers)
Dle pravidel můžete v Google Tag Manageru definovat, kdy by měla být spouštěna značka. Při vytváření značek je třeba vybrat jedno nebo více pravidel.

Pravidlo „Všechny stránky“ je k dispozici jako výchozí možnost pro spuštění značky na každé stránce vašich webových stránek nebo mobilní aplikace.

Pro vytvoření vlastních pravidel musíte vybrat typ pravidla. Stejně jako u značek jsou k dispozici různé předdefinované typy. Například můžete použít typ „zobrazení stránky“, abyste definovali pravidla, která zobrazení stránek by měla spouštět uložené značky.
Měření konverzí v Google Ads
Pro vytvoření konverze v Google Ads a její měření pomocí Google Tag Manageru potřebujete:

Propojení s konverzemi Google

Před tím, než budete moci měřit událost konverze Google, musíte integrovat tzv. "Globální kód webu" na každou stránku vašich webových stránek. S Google Tag Managerem je to velmi snadné pomocí vytvoření tzv. "konverzního odkazu". Postupujte takto:

Vytvořte značku typu "Google Conversion Link" v Google Tag Manageru. Tento vzor značky nevyžaduje žádnou další konfiguraci.

Vyberte existující pravidlo "Všechny stránky", abyste spustili značku na každé stránce.
Měření konverzí reklam Google Ads
  1. Otevřete svůj účet Google Ads a přejděte na "Nástroje a nastavení" - "Konverze".
  2. Vytvořte novou konverzi a vyberte požadovaný typ (např. web pro zaznamenání akcí na vašich webových stránkách).
  3. Vyberte kategorii a definujte název pro svou konverzi.
  4. Kliknutím na "Vytvořit a pokračovat" se dostanete k nastavení značky.
  5. Zde vyberte "Použít Google Tag Manager" a zkopírujte identifikátor konverze a značku.
Vytvořit novou konverzí ručně.
Conversion ID a Conversion Label potřebujete pro nastavení konverzí v Google Ads.
Přepněte na Google Tag Manager a vytvořte značku typu "Sledování konverzí reklam Google Ads". Zadejte identifikátor konverze a značku pro konverzi reklam Google Ads, kterou jste vytvořili.
Vytvořte vhodné pravidlo nebo vyberte existující, abyste určili, kdy má být konverze spuštěna.

Nejpopulárnější pravidlo pro eshopy je navštívení stránky "Děkujeme".
Poslední věc, kterou je potřeba udělat je uložit veškeré změny.
Made on
Tilda