Osobně mám dlouholeté zkušenosti s propagací internetových obchodů. Měl jsem vlastní e-shopy a pracoval s různým sortimentem:
- elektronika
- koberce
- designové zboží pro domácnost
- kuchyňské potřeby
- doplňky stravy
- dětský nábytek
- hračky
- kamery
A to nejen v Česku a na Slovensku, ale také ve Velké Británii, Německu, Polsku, Austrálii, Japonsku, UAE a USA.
Jako každý majitel internetového obchodu mě stále zajímalo, jak mohu
zvýšit prodeje a zisk. Hodně jsem testoval a zkoušel různé přístupy.
Během několika let jsem na marketing utratil
více než 10 milionů korun.
Nejprve jsem spolupracoval s různými odborníky v této oblasti:
- 4 marketingové agentury,
- více než 5 freelancerů.
Pozorně jsem poslouchal, přijímal jejich znalosti a zkušenosti. Myslel jsem si, že když tuto část přenechám odborníkům, bude to mít efekt a snažil jsem se do jejich práce nezasahovat.
Ale bohužel jsem tam neviděl výsledky a
nevyplatilo se mi to.
Proto jsem začal hlouběji pronikat do oblasti marketingu, abych pochopil, jak mohu ovlivnit vlastní výsledky. Koupil jsem si knihu od Perryho Marshalla o Google Ads, přečetl ji, vzal si z ní mechaniky a začal nastavovat vlastní reklamní kampaně.
Je to dobrá kniha, která pomáhá pochopit, jak pracovat s textovými a bannerovými reklamními kampaněmi. Nicméně u internetových obchodů nejvíce prodejů získáte díky Shopping Ads.