Tedy toto je strop nebo-li
maximální částka, kterou můžete vynaložit na reklamu, abyste pracovali s minimálním ziskem. Toto bych vzal jako základ (Proč? To je téma pro samostatný článek, ale stručně řečeno, nevšechny výsledky reklamy se dají sledovat).
Údaj
16 % je to,
co můžete investovat do reklamy ve srovnání s obratem v tomto konkrétním příkladu.
Je důležité vzít v úvahu, že
marže u produktů je různá. Musíte tedy rozdělit sortiment v závislosti na jeho marži.
Vysvětlíme si to na předchozím příkladu. Předpokládejme, že vaše marže na kalhoty je 35 %, takže si již můžete dovolit
zvýšit výdaje na marketing o 5 %.Ale na košile máte pouze 20% marži, proto je třeba zde provést úpravy. Pokud máte
celý sortiment v jedné reklamní kampani a pracujete se stejnou ekonomikou, pak budete
v této kategorii produktů v mínusu.
Stejně tak uvnitř konkrétního sortimentu mohou být produkty s vyšší marží, je také vhodné je segmentovat. Mechanismus si probereme trochu později, zde je důležité, abyste pochopili
samotný princip.
Např.:
- Trička – 25 % (maximum, co si můžete dovolit na reklamu: 11 %)
- Kalhoty – 35 % (maximum, co si můžete dovolit na reklamu: 21 %)
- Batohy – 40 % (maximum, co si můžete dovolit na reklamu: 26 %)
- Košile – 20 % (maximum, co si můžete dovolit na reklamu: 6 %)