Jak jsme propálili v eshopu na Google Ads 895.000+ Kč

Jednoduché kroky, které vám pomohou ušetřit desítky/stovky tisíc korun.

To, co nedělá 98 % eshopů.

Pokud provozujete internetový obchod a inzerujete v Google Ads, pak vám tento článek určitě pomůže. Vysvětlíme Vám jednoduché kroky, které může udělat opravdu každý a už dnes přestat pálit rozpočet.

Pojďme přímo k věci. Jako první potřebujeme zanalyzovat sortimentu v reklamě. Vytvořili jsme vzorový dashboard (.pdf) — pokud chcete, tak můžeme podobný zpracovat zcela zdarma pro Vás.

Pro snadnější rozhodnutí jsem rozdělil položky na tři skupiny:


  1. Ziskové (splňují cíle)
  2. Ztrátové (nesplňují cíle)
  3. V experimentu (nedostaly dostatečný rozpočet)
První krok — Položky bez prodejů

Je potřeba zjistit, které položky jsou již otestovány, ale nepřinesly žádné prodeje. Pro nás položka je otestována pokud jsme vynaložili na reklamu aspoň 400,- Kč.

Celkem jsme zjistili, že máme podobných položek 319.

Celkový rozpočet, který jsme na ně vynaložili: 215.431 Kč

Nebylo možné dopředu říct, zda se tyto položky budou prodávat. Nicméně jsme mohli vynaložit 2-3 krát méně na jejich testování a dříve přerozdělit rozpočet na jiné produkty.

Proto jsme si vytvořili pravidlo:

Položka je otestována, pokud jsme investovali do Google Ads na její propagaci aspoň 400,- Kč.

Proč jsme se takto rozhodli?

Vycházeli jsme z marže a průměrné objednávky. Naše průměrná objednávka je 1150,- Kč a marži máme cca 35 %. Což znamená, že z 1 objednávky máme zisk: 1150 * 35 % = 402,5 Kč. Pokud je tato částka vynaložena na jakoukoliv položku v sortimentu, a neměla žádné prodeje, zařazujeme ji do Ztrátových položek.

Jedná se pouze o naše pravidla, ve Vašem případě si můžete stanovit jiné podmínky, ale mělo by to odpovídat Vaší ekonomické situaci. Např.:


  • Někteří eshopaři mají pravidlo vynaložit 2-3х marži z prodejů položky. Na nás je to moc;
  • Také jsme se setkali s pravidlem na základě průměrného PNO. Ve většině případů to vede ke snížení prodejů, i když se PNO skutečně zlepšuje.
Druhý krok — Nevýhodné prodeje

Prodeje jsou, ale bez zisku nebo do mínusu.

V této fázi jsme investovali:

1.971.646 Kč.

Celkově nám tyto položky přinesly tržby ve výši 3.309.269 Kč.
Proto jsme si vytvořili následující algoritmus:

  • méně než 3 prodeje za měsíc - přiřadíme štítek: Ztrátový
  • více než 3 prodeje za měsíc, vyžaduje podrobnou analýzu. Je vidět, že má poptávku. A existuje mnoho možností, jak zvýšit jeho efektivitu.
Zde jsme našli 180 položek, za které jsme utratili: 588.905 Kč.

A dostali obrat: 1.753.773 Kč. PNO: 33 %.

Jestli to dáme dohromady, tak máme následující situaci:

  1. Z 5900 ztrátových položek, 180 generovaly více než 50 % obratu;
  2. Přičemž tyto položky tvoří cca 30 % celkových nákladů;
  3. A PNO je dvojnásobek našeho průměrného PNO.

Toto naznačuje, že tyto produkty vyžadují naši pozornost. Mají poptávku na trhu, dobře se prodávají, ale je slabá efektivita.

Zajímá Vás, jak efektivitu zvýšit? Pár inspiraci najdete v našem článku zde.
Třetí krok — Propagovat či nepropagovat?

Položili jsme si otázku:

Který sortiment bychom NEMĚLI propagovat již od začátku?
Naše odpověď: nepropagovat produkty, které se kupují jako doplněk k něčemu.
To znamená, že pokud prodáváme telefony a nabízíme k nim pouzdra, skla, nabíječky, stojánky, sluchátka, tak v reklamě mají běžet jen telefony, protože je to náš hlavní produkt.

Také jsme si uvědomili, že ve srovnání s konkurencí jsme prodávali doplňkové produkty dražší a výběr byl hodně omezen. Proto v našem případě stálo za to propagovat telefon, ne pouzdra.

Někdo může mít jako hlavní produkt pouzdra, protože má velký výběr a dobré ceny. Pak dává smysl zaměřit se na pouzdra.



Další příklady:

  1. Tiskárna a inkoustové kazety;
  2. Vysavač a sáčky do vysavače;
  3. Kuchyňské nádobí a malé kuchyňské pomůcky;
  4. Kolo a držák na telefon, blikačka.

Myšlenka je jednoduchá: pokud někdo k Vám přijde za telefonem, může koupit k tomu pouzdro. Ale pokud někdo přijde za pouzdrem, je málo pravděpodobné, že k tomu koupí telefon. Proto jsme v reklamě ponechali pouze hlavní produkty — telefony.

Pokud jste nevylučovali dodatečné produkty z reklamy, můžete je zanalyzovat. Většinou jsou takové položky ztrátové.
Celkem jsou to 3 jednoduché kroky, které
zlepší PNO a zvýší prodeje.
Pokud máte zájem, abychom prohlédli váš reklamní účet na Google a určili, které položky Vám utrací, vyplňte formulář a rádi s Vámi spojíme a vše společně probereme a dokonce realizujeme, a to zcela zdarma.
Rozumíme, že je to spousta práci a jsme ochotní Vám pomoc
Během 1 měsíce zcela zdarma zanalýzujeme Vaši položky a provedeme změny v reklamě
Made on
Tilda