Hlavní smyslem je spojení Paretova pravidla 80/20 a matice BCG.
Nebo-li máme investovat nejvíce zdrojů do položek, které mají nejlepší návratnost.
BCG matice nám ukazuje jaké položky jsou nejefektivnější z hlediska prodejů. Následně celý sortiment rozděluje do 4 skupin.
Tento způsob se hodí převážně pro reklamy typů:
Pro základní segmentaci je důležitý ukazatel
prodejnosti. Mnoho lidí věří, že
marže je nejdůležitějším parametrem. V tomto případě tomu tak ale není.
Nedává smysl propagovat něco, po čem není poptávka. Pokud samozřejmě neusilujete o vytvoření zcela nového trhu, což vyžaduje hodně investic a času.
Proto v první řadě je potřeba zjistit, jaké položky se Vám nejlépe prodávají, na ně pak budete směrovat většinu svého reklamního rozpočtu. Tímto dosáhnete většího počtu:
- zobrazení;
- prokliků;
- prodejů.
Pokud tyto produkty vyřadíte z propagace, můžete mít za následky: